Og det hele sker om få minutter siden
Mobilselskabsreklamer markedfører ofter deres produkter (abonnementer), med at tilgængeligheden til sociale netværker nu er endnu bedre! Det er da egentligt ret foruroligende når man tænker over det. Man er som kunde klar over at mobil-markedet er en jungle, og at det kræver skills at udtænke strategier for at opnå målgruppens interesse. Alligevel er det som om at de allesammen kører på "kom nemt på Facebook og chat med dine venner så ofte du vil!" ideen. Og os, kunderne? Vi hopper på! For det er da fedt at kunne kigge ned i en skærm hele dagen, er det ikke? Vi glemmer som kunder helt hvad tilgængeligheden til Facebook, Tumblr og Twitter fører med sig. Eller også glemmer telefonselskaberne at underette os om afhængighedsdannelsen som "produktet" kan medføre. Det virker så harmløst at se en mand smile over hele ansigtet mens han lykkeligt opdaterer sin Facebook med "Nu har jeg siddet på denne stol i 2 minutter!". (Jeg kan tale meget længe om min rædsel overfor statusopdateringer som disse og behovet for samme. Det er jeg dog ikke interesseret i lige nu.) Det er da tragisk at vi føler et behov for at fortælle alle vores falske Facebookvenner om sådanne "begivenheder". Men på den anden side, nu har vi jo købt både fancy smartphone og mobilabonnement med super mange fordele, så hvad skal vi ellers gøre? Jeg er egentligt bare interesseret i, at stille et spørgsmål til offentligheden. Hvad driver os til at hoppe i smartphone-fælden med begge ben? Er det fordi det hedder en smartphone, men egentligt burde hedde en PutLimitsOnYourRealLifePhone? Der bliver anvendt alt for mange positive konnotationer i mobiljunglen. Vi ved det som forbrugere bare ikke rigtigt, fordi ingen fortæller os om det. Det leder ud i et spørgsmål om økonomi og prioriteter uden at vi egentligt er klar over det. Det sørgerlige her, er blot at vi ikke får en chance for at prioritere. Vi bliver påduttet materialismen fordi at det gavner verdensøkonomien. Men spørgsmålet er blot om det gavner individet. Og i så fald, hvad er vigtigst?
And the hypocrite who wrote this shit was...
No comments:
Post a Comment